Archives

Il Sole 24 Ore – 11 gennaio 2020

[IT] Stefano Ruzza (T.wai & Università di Torino) intervistato da Sara Deganello su spesa militare e crisi in Medio Oriente per Il Sole 24 ORE, edizione premium.

Authoritarian resilience through top-down transformation

Stefano Ruzza (T.wai – Torino World Affairs Institute and Università degli Studi di Torino) and Giuseppe Gabusi (T.wai – Torino World Affairs Institute and Università degli Studi di Torino) discuss about Myanmar’s political transition in the article “Authoritarian resilience through top-down transformation: making sense of Myanmar’s incomplete transition”.

Comparing Peace Processes

Stefano Ruzza (T.wai – Torino World Affairs Institute and Università degli Studi di Torino) is author of the chapter “Myanmar” in the first edition of “Comparing Peace Processes”, a comparative survey of 18 contemporary peace processes conducted by leading international scholars and edited by Alpaslan Özerdem and Roger Mac Ginty.

InfoSec Monitor – 18 aprile 2019

[IT] Stefano Ruzza (Università degli Studi di Torino) racconta come la divisione di ruoli tra pubblico e privato nella garanzia di servizi di sicurezza stia subendo un processo di ristrutturazione di portata internazionale, dove le Private Military and Security Firms risultano spesso in prima linea.

Security privatisation at sea: Piracy and the commercialisation of vessel protection

This article conducts a congruence testing of the main theoretical explanations for the use of PSCs on land against UK, Dutch and Italian vessel protection policies.

TV2000 – 29 novembre 2017

[IT] Stefano Ruzza (Università degli Studi di Torino) commenta Il terzo giorno del Papa in Myanmar per TV2000.

Intervista a Luca Sisto, Vicedirettore Generale di Confitarma

SR: Quando e come si è manifestata la minaccia pirateria contro il naviglio mercantile italiano? E come l’armatoria italiana ha originariamente reagito per fare...   Read More

La risposta italiana alla pirateria somala

La presenza di 7.500 Km di coste rendono immediatamente evidente quanto il mare sia importante per la sicurezza e l’economia dell’Italia. Dal mare derivano...   Read More

L’impiego delle compagnie di sicurezza private quali team di protezione a bordo dei mercantili: scomoda concorrenza o opportunità per future sinergie nella lotta alla pirateria?

[IT] Nel corso degli anni 2000, pirateria e criminalità marittima sono divenute un problema di punta nell’agenda di sicurezza internazionale. Con la Legge 130/2011, anche l’Italia ha risposto alle sollecitazioni provenienti dalla propria armatoria, introducendo la possibilità di imbarco di team armati su navi mercantili.

Security privatisation at sea: Piracy and the commercialisation of vessel protection

In 2011, the growing number of pirate attacks prompted several flag states to authorise the use of armed guards aboard vessels. Despite facing the same threat, the United Kingdom, the Netherlands and Italy have adopted three distinct approaches to securing their merchant ships, ranging from the exclusive use of private security companies (PSCs) to the employment of military personnel only.

  • T.wai JOURNALS

    LIBRARY SEARCH

    Library services are currently unavailable due to the relocation of our head offices.

    EVENTS

    • 22JunMon
      03JulFri

      TOChina Summer School 2020

      The TOChina Summer School is held by the TOChina Centre of the University of Torino, in partnership with the Torino World Affairs Institute. The...   Read More

      Lungo Dora Siena, 100, 10153 Torino TO, Italy

    • 08JunMon
      12JunFri

      TOAfrica Summer School 2020

      The TOAfrica summer school offers Master’s students and professionals an introductory framework to the African continent with particular attention to the Sub-Saharan regions, that in recent years...   Read More

      Lungo Dora Siena, 100 A, 10153 Torino TO, Italy

    FIND ALL EVENTS

©2017 Torino World Affairs Institute | via Ponza 4, 10121 Torino Italy | +39 011 195 67 788 | info@twai.it | Privacy Policy | Cookie Policy