This article presents some research evidence taken from the Future Stakeholders Project survey conducted during the academic years 2021/22 and 2022/23 by the Italy-China Competence & Sentiment Observatory (ICCSO), with the aim of probing knowledge, skills and perceptions of Italian university students enrolled in political science and linguistics degree programs aimed toward educational or professional careers expressly or potentially focused on China. The focus here is more specifically on linguistic and cultural skills, highlighting the critical issues and potential strengths of the Italian educational and training system with respect to the strategic goal of boosting the skills necessary for a better understanding of contemporary China.
L’articolo integrale (in italiano) è disponibile sul sito dedicato alla rivista OrizzonteCina.
A sedici anni di distanza dalla pubblicazione a Hong Kong, esce finalmente in Italia, nella traduzione dall’originale in lingua cinese di Natalia Francesca... Read More
Le tecnologie quantistiche rappresentano una delle frontiere più avanzate della scienza moderna. Basate sui principi della fisica quantistica, queste tecnologie sfruttano le proprietà delle... Read More
Questo contributo analizza le sfide della ricerca su Taiwan nel contesto delle tensioni geopolitiche, dal punto di vista del dicorso sulla posizionalità degli studiosi... Read More
La ricerca economica in Cina ha affrontato sfide complesse, soprattutto negli ultimi decenni, dalla riapertura del paese al mondo. Se da un lato l’accesso... Read More
La politica estera della Repubblica Popolare Cinese (RPC) rappresenta un tema centrale nel dibattito contemporaneo, ma l’accesso limitato alle informazioni ha portato a una... Read More
Copyright © 2024. Torino World Affairs Institute All rights reserved