This article presents some research evidence taken from the Future Stakeholders Project survey conducted during the academic years 2021/22 and 2022/23 by the Italy-China Competence & Sentiment Observatory (ICCSO), with the aim of probing knowledge, skills and perceptions of Italian university students enrolled in political science and linguistics degree programs aimed toward educational or professional careers expressly or potentially focused on China. The focus here is more specifically on linguistic and cultural skills, highlighting the critical issues and potential strengths of the Italian educational and training system with respect to the strategic goal of boosting the skills necessary for a better understanding of contemporary China.
L’articolo integrale (in italiano) è disponibile sul sito dedicato alla rivista OrizzonteCina.
“Il potere clanico che prende forma in Italia si basa sugli stessi due fondamenti: la costruzione di un sistema di “relazioni interpersonali ritualizzate”, che... Read More
“Lanciata nel 1966, la zona economica speciale di Kaohsiung ha costituito il primo esperimento condotto in Asia orientale con cui si è provato a... Read More
“Chinese scholars do not believe that this brief confrontation was a prelude of a full-scale war between Israel and Iran. However, they acknowledge Israel-Iran... Read More
“L’ultimo report Sipri mostra come il mondo sia sempre più armato. La spesa militare globale totale è aumentata per il nono anno consecutivo. Ha... Read More
“Sviluppare competenze e strategie per espandere il proprio business nei mercati asiatici, tra i più dinamici al mondo: è questo l’obiettivo del corso di... Read More
Copyright © 2024. Torino World Affairs Institute All rights reserved