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Understanding ASEAN e-commerce: trends and challenges

The Southeast Asian digital economy will make more than US$240 billion by 2025, of which only US$102 billion will be from e-commerce. With more than 350 million Internet users, the region is going to be the very epicentre of an economic boom, according to a Google research, becoming the world’s biggest Internet retail market. However, the region varies greatly in terms of Internet usage and quality, and e-commerce penetration and readiness.

Preventing the Rohingya genocide in Rakhine: The ICJ Provisional Measures in The Gambia v. Myanmar

The recent order by the ICJ in The Gambia v. Myanmar provides a concrete contribution to the efforts of the international institutions aimed at addressing the humanitarian emergency in Myanmar/Bangladesh and preventing the commission of acts of genocide against the Rohingya.

Il Myanmar alla fine delle favole

[IT] Con la vittoria elettorale nel 2015 di Aung San Suu Kyi, il mondo – soprattutto l’Occidente – viveva il lieto fine della tormentata vicenda del Myanmar contemporaneo. Ecco Suu Kyi, già insignita del Premio Nobel per la Pace, a lungo in carcere o agli arresti domiciliari negli anni bui della dittatura militare, finalmente al potere, anche se condiviso con gli stessi generali un tempo suoi oppressori. Certo, i problemi non sarebbero scomparsi, ma il Paese li avrebbe gradualmente risolti, grazie alla ritrovata libertà e all’esistenza di un governo semi-civile.

The last frontier of Italian luxury: conquering the ASEAN market

While the ‘old’ Europe is recovering from the last financial crisis at a snail’s pace, consumption levels and GDP in the ASEAN zone are soaring. The number of affluent people is also going up, and so is so-called ‘conspicuous consumption’. As a matter of fact, when it comes to high-end and luxury commodities, Italy is one of the leading countries. So how are Italian luxury producers positioned in the race for the conquest of the ASEAN market?

Sviluppo e sostenibilità a confronto lungo le Nuove Vie della Seta

[IT] Arrivata a coinvolgere più di 130 paesi, la Belt and Road Initiative (BRI) comincia a sollevare importanti questioni inerenti alla sostenibilità dei progetti infrastrutturali che essa promuove. Come conciliare la visione del presidente Xi Jinping per la costruzione di una “civiltà ecologica” con la sete di crescita economica di quei paesi in via di sviluppo entrati a far parte dell’iniziativa? E come armonizzare i disparati quadri normativi per la protezione dell’ambiente e degli ecosistemi che si trovano lungo la BRI?

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