Asia Prospects

Investigating the players, institutions and narratives driving Asian political and economic dynamics

Malaysia: un paese a forte innovazione con ampi spazi per l’industria italiana

May 21, 2020 Asia Prospects Gabriele Giovannini Research & Policy Papers

[IT] La Malaysia è ormai un hub manifatturiero con eccellenze in settori ad alto contenuto tecnologico e si appresta a entrare tra i paesi ad alto reddito. Nel 2019 Banca Mondiale l’ha collocata in quindicesima posizione nella propria classifica Doing Business per la capacità dimostrata nell’agevolare l’attività economica. Riflesso di un notevole insieme di fattori, tale capacità ha spinto l’Economist Intelligence Unit (EIU) a prevedere che Kuala Lumpur possa giocarsi le proprie carte nella competizione per attrarre le multinazionali alla ricerca di un’alternativa a Hong Kong.

ACLI Brescia – 13 maggio 2020

May 13, 2020 Asia Prospects In the media Giuseppe Gabusi

[IT] Giuseppe Gabusi (T.wai & Università di Torino) è intervenuto sul tema "Il mondo oltre il coronavirus. De-globalizzazione e Guerra Fredda 2.0?" nel corso di geopolitica "Fabula Mundi 2020", organizzato da ACLI Brescia.

L’integrazione del Sud-Est asiatico nell’economia globale

Apr 23, 2020 Asia Prospects RISE

[IT] In questo numero speciale, RISE contribuisce alla disseminazione della conoscenza del Sud-Est asiatico in Italia attraverso la traduzione dall’originale in lingua inglese di quattro European Policy Brief della Commissione Europea pubblicati all’interno del progetto CRISEA, finanziato dal programma Horizon 2020.

Understanding ASEAN e-commerce: trends and challenges

Apr 11, 2020 Asia Prospects Luca Sartorelli Research & Policy Papers

The Southeast Asian digital economy will make more than US$240 billion by 2025, of which only US$102 billion will be from e-commerce. With more than 350 million Internet users, the region is going to be the very epicentre of an economic boom, according to a Google research, becoming the world’s biggest Internet retail market. However, the region varies greatly in terms of Internet usage and quality, and e-commerce penetration and readiness.

Il Caffè Geopolitico – 30 marzo 2020

Mar 30, 2020 Asia Prospects In the media Raimondo Neironi

[IT] Raimondo Neironi (T.wai & Università Cattolica del Sacro Cuore) nell'articolo "Malesia, la strana caduta di Mahathir. Muhyiddin Yassin è il nuovo premier" per il Caffè Geopolitico.

New Mandala – March 23, 2020

Mar 23, 2020 Asia Prospects In the media Nicholas Farrelly

Nicholas Farrelly (T.wai & University of Tasmania), discusses about the future of Myanmar Studies on New Mandala.

The Diplomat – March 10, 2020

Mar 10, 2020 Asia Prospects In the media Giuseppe Gabusi

Giuseppe Gabusi (T.wai & University of Torino) gives some insights on the COVID-19 outbreak in Europe in the article "COVID-19 Hits Italy: A Test for China Ties" on The Diplomat.

Preventing the Rohingya genocide in Rakhine: The ICJ Provisional Measures in The Gambia v. Myanmar

Mar 2, 2020 Asia Prospects Mauro Politi T.notes

The recent order by the ICJ in The Gambia v. Myanmar provides a concrete contribution to the efforts of the international institutions aimed at addressing the humanitarian emergency in Myanmar/Bangladesh and preventing the commission of acts of genocide against the Rohingya.

Il Myanmar alla fine delle favole

Feb 21, 2020 Asia Prospects RISE

[IT] Con la vittoria elettorale nel 2015 di Aung San Suu Kyi, il mondo – soprattutto l’Occidente – viveva il lieto fine della tormentata vicenda del Myanmar contemporaneo. Ecco Suu Kyi, già insignita del Premio Nobel per la Pace, a lungo in carcere o agli arresti domiciliari negli anni bui della dittatura militare, finalmente al potere, anche se condiviso con gli stessi generali un tempo suoi oppressori. Certo, i problemi non sarebbero scomparsi, ma il Paese li avrebbe gradualmente risolti, grazie alla ritrovata libertà e all’esistenza di un governo semi-civile.

The last frontier of Italian luxury: conquering the ASEAN market

Feb 17, 2020 Asia Prospects Luca Sartorelli Research & Policy Papers

While the ‘old’ Europe is recovering from the last financial crisis at a snail’s pace, consumption levels and GDP in the ASEAN zone are soaring. The number of affluent people is also going up, and so is so-called ‘conspicuous consumption’. As a matter of fact, when it comes to high-end and luxury commodities, Italy is one of the leading countries. So how are Italian luxury producers positioned in the race for the conquest of the ASEAN market?

  • T.wai JOURNALS

    EVENTS

    • 22JunMon
      03JulFri

      TOChina Summer School 2020

      The TOChina Summer School is held by the TOChina Centre of the University of Torino, in partnership with the Torino World Affairs Institute. The...   Read More

      Lungo Dora Siena, 100, 10153 Torino TO, Italy

    • 22JunMon
      26JunFri

      TOAfrica Summer School 2020

      The TOAfrica summer school offers Master’s students and professionals an introductory framework to the African continent with particular attention to the Sub-Saharan regions, that in recent years...   Read More

      Lungo Dora Siena, 100 A, 10153 Torino TO, Italy

    FIND ALL EVENTS

©2017 Torino World Affairs Institute | via Ponza 4, 10121 Torino Italy | +39 011 195 67 788 | info@twai.it | Privacy Policy | Cookie Policy